Kjære medlem!

Som du kanskje allerede er kjent med har Norges idrettsforbund krevd nye løsninger for medlems -administrasjon. 

Vi vil her gi en kort beskrivelse av hva dette innebærer for deg som medlem/foresatt:

Den store forskjellen er at du i utgangspunktet sjøl skal håndtere ditt medlemskap. 
Dette skjer gjennom nettstedet www.minidrett.no 


LES HER FOR ENKEL BRUKSANVISNING

https://itinfo.nif.no/Min_idrett_brukerveiledning


Litt forklart:

Første gangs innlogging på www.minidrett.no:

Dersom du ikke har vært innlogget på Min idrett tidligere, må du først registrere en ny bruker.
(Dette gjelder også selv om klubben på forhånd har registrert deg i våre systemer. Bruker må allikevel opprettes i innloggingsportalen som er laget i samarbeid med Buypass)

  • Gå til nettsiden https://minidrett.nif.no/
  • Klikk på linken Ny bruker øverst til høyre på siden (til venstre for grønn Logg inn knapp)
  • Skriv inn personinformasjon

Ved opprettelse gjøres det en automatisk sjekk mot vårt folkeregister.
Registrer derfor fødselsnummer og navn slik det er registrert i folkeregisteret, ellers vil registrering feile (unntak er utenlandske statsborgere som ikke er registrert i vårt folkeregister).

  • Klikk på Fortsett (grønn knapp)
  • Skriv inn ønsket brukernavn (minst 6 tegn)
  • Skriv inn ønsket passord to ganger (minst 8 tegn)
  • Klikk på Fortsett (grønn knapp)
  • Skriv inn engangspassord du nå har fått tilsendt på SMS

Det gjøres nå en automatisk sjekk mot idrettens databaser med navn, e-postadresse, kjønn og fødselsår.
Dersom det er registrert en person som matcher disse opplysningene fra før i idrettens databaser, vil du få opp mulighet til å velge å knytte din nye bruker opp til denne personen, slik at din nye bruker får med seg eventuelle registrerte klubbmedlemskap og andre funksjoner, lisenser, kurs og kompetanse osv.
Finner du deg selv flere ganger i listen (noe som kan forekomme dersom du for eksempel har vært aktiv i flere idretter, og klubbene har registrert hver sin person i sine medlemsarkiv), kan du ta kontakt med idrettens support for å få slått sammen duplikatene, og samle all informasjon på en bruker.


Dere vil nå få faktura på mail.

  • Dere kan IKKE slå sammen fakturaer og bare betale hele beløpet under en. F.eks. To voksne får to fakturaer med forskjellig KID. Her kan dere ikke bare bruke den ene og betale for to voksne, da kommer det feil opp inne i betalingssystemet, og betalingen blir ikke registrert.
  • Hvis du vet du er medlem og ikke har fått noen mail, er det pga. det ligger registrert feil email inne i minidrett eller fordi det ikke er registrert noen mail. Logg da inn på minidrett og endre.
  • har du ikke fått email med faktura, ligger det en faktura i "handlekurven" i minidrett. Den kan også betales derfra.
  • Skal bare barna være medlem men ikke voksen, skal bare barna registreres. Men med betales epost. Hvis ikke vil også den voksne få faktura. 
  •  Er det registrert familierelasjon på deg, vil alle i denne relasjonen få SAMME faktura. Bare en skal betales. De andre settes automatisk som betalt når en betales.
  • Har du fått faktura men vil ikke lengre være medlem, MÅ du avslutte ditt medlemskap gjennom minidrett. Da krediteres fakturaen.

Har du spørsmål rundt innmeldingen; send en epost til medlemsansvarlig@kvitsoyil.no 

Vil du bli medlem i KIL?

Trykk på knappen under, og send inn innmeldingsskjema.

Har du spørsmål; send en epost til medlemsansvarlig@kvitsoyil.no 

Bli medlem i KIL